Idrott viktigt för folkhälsan

Ändringen av de allmänna råden gäller för alla former av idrottsutövande, såväl för yrkesutövare av elitidrott som för motionärer, barn och ungdomsidrott.

– Att träna och röra på sig är av största vikt för hälsan och välmåendet i befolkningen. Vi har haft ett nära samarbete med Riksidrottsförbundet, som har tagit fram flera åtgärder för att minska risken för smittspridning. Om åtgärderna följs bedömer vi att riskerna är så pass små, att de stora fördelarna med att tillåta olika idrottsevenemang överväger, säger generaldirektör Johan Carlson.

Tom och med den 7:e febjuni har Folkhälsomyndigheten beslutat att ändra i sina föreskrifter och allmänna råd. matcher, träningsmatcher,

Hej!

Vecka 4  startar äntligen träningen.
All träning för barn upp till 15 år får bedrivas som vanligt.
Men vi har vissa regler som vi alla måste förhålla oss till.
  • Stanna hemma om du är sjuk
  • Byt om hemma före och efter aktivitet
  • Tvätta händerna innan och efter träningen.
  • Vi öppnar så många omkl. rum som möjligt.
  • Dela inte vattenflaskor med andra
  • Förälder/anhörig väntar ute under träningen om det är möjligt
  • Om ngt barn är förkylt eller hostigt så får våra ledare skicka hem barnet.
  • Som anhörig vänta utanför om möjligt, ledarna kommer ut och hämtar och lämnar barnen för att minska trängsel i omkl. rum.
Vi förstår att det kan vara svårt att lämna de yngre barnen själva i början, ledarna är införstådda med det.
Prata då med ledarna och så får vi tillsammans försöka lösa det.

Vi hoppas på en trevlig termin.

huddinge wild camp

Intresseanmälan barnläger - Huddinge kommun